Андрей Вадатурский усовершенствовал законодательную инициативу по решению проблемы ремонта и строительства автомобильных дорог в Украине

  • 0
Андрей Вадатурский усовершенствовал законодательную инициативу по решению проблемы ремонта и строительства автомобильных дорог в Украине
Народний депутат України від фракції Блоку Петра Порошенка Андрій Вадатурський вніс на розгляд парламенту доопрацьовані законодавчі ініціативи, якими пропонується більш вдосконалене вирішення проблеми фінансування ремонту та будівництва автомобільних доріг в Україні. Йдеться про проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення Державного дорожнього фонду» (реєстр. № 2724 від 09.09.2015) та проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо створення Державного дорожнього фонду» (реєстр. №2725 від 09.09.2015). Співавторами зазначених законопроектів, окрім Андрія Вадатурського, виступили народні депутати України Діденко І.А., Дубневич Я.В., Гордєєв А.А., Медуниця О.В. та Крулько І.І.

Зазначеними законопроектами пропонується забезпечити фінансування ремонтно-будівельних робіт на автомобільних дорогах загального користування шляхом виокремлення джерел фінансування дорожнього господарства в окремий Державний дорожній фонд України в складі спеціального фонду Державного бюджету України і створення додаткових джерел фінансування дорожнього господарства. «Подав до парламенту доопрацьовані законопроекти, якими передбачається створення Державного дорожнього фонду з метою направлення до нього коштів від акцизного збору з покупки кожного літра бензину та дизельного палива. На сьогоднішній день всі кошти від акцизного збору направляються до загального фонду бюджету і можуть не використовуватися за призначенням, тобто на реконструкцію доріг, або якщо і використовуватися, то по залишковому принципу. При цьому основну частину цих коштів віддають на погашення боргів за кредитами, а дороги так і лишаються в незадовільному стані. Створення Державного дорожнього фонду забезпечить цільове використання коштів лише на потреби будівництва, утримання та ремонту доріг», – зазначив Андрій Вадатурський.

За словами політика, головною відмінністю нової редакції законопроектів від попередніх є вилучення норм запровадження плати за проїзд автошляхами з важковагових автомобілів вагою понад 12 тонн. Окрім цього єдиним розпорядником коштів Державного дорожнього фонду визначено Укравтодор.

«Працюючи над вдосконаленням законопроектів про створення Державного дорожнього фонду України ми з колегами по парламенту та представниками Міністерства інфраструктури України проводили наради з метою виробити якомога кращий механізм фінансування, направлення коштів і проведення ремонту, утримання та будівництва українських автомобільних доріг. Таким чином в новій редакції законопроектів ми передбачили чіткий розподіл коштів Державного дорожнього фонду України. Так, 60% коштів фонду будуть направлятися на фінансування будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування державного значення, 35% – на дороги місцевого значення і 5% – на фінансування виконання заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху на мережі автомобільних доріг загального користування. Ми також залишили в комунальних бюджетах всі 100% акцизного збору з роздрібного продажу бензину та дизельного пального», – роз’яснив головні новації в доопрацьованих законодавчих ініціативах Андрій Вадатурський.

Народний обранець також повідомив, що зазначені законопроекти в ході доопрацювання були узгоджені з проектом Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування (реєстр. №0954) щодо передачі доріг місцевого значення на утримання областей. Зокрема, було передбачено субвенцію з Державного бюджету на такі дороги.

Слід зауважити, що прийняття зазначених законопроектів дасть змогу: забезпечити належне утримання та своєчасний ремонт автодоріг загального користування державного значення та покращити їх технічний стан; виконати ремонт і реконструкцію існуючих мостів і шляхопроводів для доведення їх характеристик до нормативних параметрів; покращити безпеку і організацію руху (дорожні знаки, освітлення, розмітка, огородження і т.д.); здійснювати контроль і моніторинг вантажоперевезень в Україні, а також дієвий контроль за рухом великогабаритних транспортних засобів та небезпечних вантажів; покращити дорожню інфраструктуру (придорожній сервіс) та підняти її рівень до європейських стандартів.скачать dle 12.0