Заместитель главы Николаевского облсовета рассказал своё виденье решения проблемы с большегрузным транспортом в городе и области » Николаевский Обозреватель
 
Николаевский Обозреватель » НИКОЛАЕВСКИЕ НОВОСТИ » Заместитель главы Николаевского облсовета рассказал своё виденье решения проблемы с большегрузным транспортом в городе и области

Заместитель главы Николаевского облсовета рассказал своё виденье решения проблемы с большегрузным транспортом в городе и области

Заместитель главы Николаевского облсовета рассказал своё виденье решения проблемы с большегрузным транспортом в городе и области
До комплексу невирішених проблем міста Миколаєва та області в літньо-осінній період додається ще одна, можливо, найбільш гостра і актуальна – великовантажний транспорт і наслідки його перебування в міській межі. Ситуація досягає апогею в середині літа в період збору врожаю з полів: фури везуть на підприємства морегосподарського комплексу зерно, шикуються у довгі черги, створюючи затори і значні проблеми для водіїв легкових автомобілів, велосипедистів і пішоходів. Звідси й аварії на дорогах, і екологічні проблеми, пов’язані з загазованістю та антисанітарією.

Уважно вивчивши досвід інших міст, я побачив, що в деяких областях України ця проблема вже давно вирішена. У Южному (Одеська область), наприклад, в минулому році почав функціонувати відстійник для великовантажного транспорту, розрахований на 700 місць, щоб фури не шикувалися кілометровими чергами на під’їздах до портового міста. Аналогічні майданчики для відстою вантажного транспорту будуються (або вже функціонують) в інших містах України, не кажучи вже про країни Європи.

Виникає логічне запитання: а чим гірше Миколаїв? Це один з найбільших портових міст Причорномор’я, в якому підприємств морегосподарського комплексу значна кількість – це СП «Нібулон», Морпорт, ТОВ «Морський спеціалізований порт «Ніка-Тера», ТОВ «ГРІНТУР-ЕКС» та інші. Обсяги вантажопотоку тут значні, близько 30 мільйонів тон на рік. Щоб нагадати про масштаби проблеми, яка, можливо, комусь здається не суттєвою, наведу конкретні факти.

Торік у середині липня черга великовантажних призвела до колапсу на проспекті Богоявленському. Тоді протягом дня проїхати по жвавій магістралі було майже нереально. Ігноруючи елементарні правила дорожнього руху, конфліктуючи з поліцейськими, водії зупиняли фури на узбіччі дороги, місцями навіть по обидві сторони, на зупинках, з’їздах, пішохідних переходах, на сусідніх вулицях. Після екстреної наради представників патрульної поліції, громадських діячів, керівництва Укртрансбезопасности і заступників мера в’їзд великогабаритного транспорту на територію міста заборонили на кілька діб з метою нормалізувати кількість вантажного транспорту в міській межі і зменшити чергу, яка утворилася на проспекті Богоявленському. Це, у свою чергу, викликало обурення аграріїв і підприємців. А в серпні група активістів перекрила проїзд для вантажівок через багатостраждальний проспект, стверджуючи, що перевантажені машини, окрім інших незручностей, руйнують Широкобальский міст, який і без того перебуває в аварійному стані.

І це далеко не всі випадки конфлікту інтересів городян і перевізників. Міська влада начебто і готується до наслідків сезону збору врожаю, але із року в рік з початком літа ситуація повторюється. Розірвати цей порочний цикл, на жаль, ще поки що нікому так і не вдалося. 11 квітня поточного року виконком Миколаївської міської ради затвердив схему руху великовантажного транспорту до місць відстою портів і агрокомпаній. Рішенням виконавчого комітету №325 керівникам, логістам і водіям підприємств морегосподарського сектора рекомендували паркувати фури за межами житлової забудови міста, використовуючи заздалегідь затверджені місця відстою. Були також затверджені напрямки руху фур, підприємствам рекомендовано координувати пересування транспортного потоку, взаємодіючи один з одним так, щоб одна компанія приймала на своєму відстійнику фури іншого. Обмежили допустиму масу машин: навантаження на вісь не більше 7 тон або фактична маса не більше 24 тон. Відповідно до законодавства (Постанова КМУ «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування» від 27 червня 2007 року) були встановлені час і оптимальний температурний режим: заборонений в’їзд на територію Миколаєва в годину-пік і за температури повітря понад 28°С. З 1 червня проїзд фур по міським дорогам при вищій температурі дозволяється тільки в нічний час доби. Однак реалізувати вищезазначені положення на практиці виявилося значно важче.

Вже на наступний день після рішення виконкому, 12 квітня, миколаївці почали скаржитися на інтенсивний рух вантажного транспорту на дорогах міста. Мешканці зверталися до членів постійної комісії з питань транспорту, засипали заявами патрульну поліцію. «Складається враження, що рух всередині міста було просто віддано на відкуп великим підприємствам і вони самі встановили схему руху та місця паркування свого транспорту», – обурювалися городяни. За словами жителів, основний потік фур зосереджений на вулиці Садовій, Кузнечній, Чкалова та Прикордонній. За годину кількість вантажівок може досягати 32 штук, а у вихідні та святкові дні навіть більше. Водії зерновозів зупиняються біля магазинів, лікарень та інших об’єктів соціальної сфери, заважаючи тим самим руху легкового транспорту.

На початку травня піддав критиці водіїв фур і мер Миколаєва Олександр Сєнкевич, який порівняв вантажівки, припарковані у дворах, зі «слоном в кущах». Такі реалії.

Раз і назавжди подолати проблему великовантажного транспорту можливо тільки за допомогою систематичного підходу, відпрацювавши такий механізм руху вантажівок у межах міста, який дозволить знайти компроміс між перевізниками, водіями, поліцією, міською владою та інфраструктурними відомствами. В цьому році, зрозуміло, виходячи з об’єктивних причин, вирішити проблему не вдасться. Але вже сьогодні повинна бути закладена перша цеглина у фундамент порядку.

На мій погляд, оптимальним варіантом, на сьогоднішній день, може бути саме створення сучасного, технологічно оснащеного і зручного для водіїв паркінгу для великовантажного транспорту на значну кількість машиномісць. Приклад інших міст показує – такий відстійник дозволить реально зменшити вантажопотік на дорогах Миколаєва, особливо в сезон збору врожаю. Саме звідти фури будуть по черзі заходити в портові підприємства. По-перше, це дозволить контролювати дотримання перевізниками вагових норм на дорогах міста та області. По-друге, в місті не буде заторів, пов’язаних з рухом вантажівок, особливо в літньо-осінній період. По-третє, таким чином зменшиться негативний вплив великовантажного транспорту на міські дороги. І по-четверте, знизиться рівень загазованості (між тим Миколаїв увійшов до топ-15 найбільш загазованих міст країни, і фури мають до цього безпосереднє відношення).

Паркінг цілком може функціонувати у формі комунального підприємства. Він, зрозуміло, повинен відповідати європейським нормам логістики, обслуговування і безпеки з контролем і реєстрацією на в’їзді, системою відеоспостереження, освітленням, готелем, їдальнею та кімнатами відпочинку для водіїв з усіма необхідними побутовими умовами, мийкою, пунктами зважування, станцією діагностики, техсервісу та шиномонтажу.

Крім того, таке комунальне підприємство буде прибутковим, тобто дозволить наповнювати за рахунок податків обласний бюджет.

Впевнений, представники органів міської та обласної влади, депутати, працівники «дорожніх» відомств, громадські діячі, які дійсно вболівають за свій регіон і хочуть вирішувати проблеми, а не тільки констатувати їх наявність і критикувати, зацікавляться цією пропозицією. Критикувати завжди просто. Куди складніше запропонувати конкретний план дій. Я запропонував свій.
Поделись новостью с друзьями:
Уважаемый посетитель, Мы ценим ваше мнение, оставляйте свои комментарии.

Комментарии:

Оставить комментарий