С 1 июля вводятся новые строительные нормы, которые могут частично решить проблему с парковками в центре крупных городов

  • 0
С 1 июля вводятся новые строительные нормы, которые могут частично решить проблему с парковками в центре крупных городов
1 липня 2019 року набирають чинності нові зміни у державні будівельні норми щодо проектування автостоянок і гаражів, які вводять можливість влаштовувати зручні перехоплюючі автостоянки на в’їзді до центру великих міст. Такі парковки користуються значною популярністю за кордоном, зокрема, у Європі, адже дозволяють зменшити кількість заторів на дорогах, вирішити проблему з нестачею парковок в містах, підвищити їх екологічний стан та налагодити рух транспорту в центрі.

Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

«Запроваджуємо ще одну цікаву європейську практику для налагодження транспортного руху в містах - перехоплюючі автостоянки, так звані «Park&Ride». Зазвичай вони розміщуються на околицях або при в’їзді у центри великих міст поблизу зупинок громадського транспорту, щоб власник авто міг залишити свою машину і зручно пересісти на метро, автобус чи трамвай. Плата за таку парковку коштує копійки у порівнянні з парковками в центрі, а в багатьох випадках взагалі безкоштовна. Крім того, користувачі перехоплюючих парковок можуть зі знижкою придбати квитки на громадський транспорт «туди-назад». Це дійсно вигідно і для людей, і для міста. Тому ми також унормували таку можливість у наших ДБН», – розповів він.

Згідно з будівельними нормами щодо містобудування такі перехоплюючі автостоянки мають входити до складу транспортно-пересадочних вузлів (ТПВ), що повинні передбачуватися в генеральних планах та комплексних схемах транспорту великих міст для зручної та швидкої пересадки з одного виду транспорту на інший.

Їх кількість і місткість визначається на основі розрахунків перспективних пересадочних пасажиропотоків і пасажирооборотів.

У нових змінах у ДБН «Автостоянки і гаражі» зазначається, що перехоплюючі парковки мають розташовуватися на під’їзді до центральної частини міста поблизу:

· залізничних станцій;

· авіаційних терміналів;

· станцій метрополітену;

· зупинок маршрутного таксі та іншого громадського транспорту.

Мінімальна відстань до вказаних об’єктів – 150 м.

При цьому до половини всіх парко-місць на перехоплюючих автостоянках мають розраховуватися для зберігання авто протягом дня, до 25% – для короткочасного зберігання протягом декількох годин.

Зміни у ДБН «Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів» розроблені ПАТ «КиївЗНДІЕП».

Довідково

Перехоплююча автостоянка ? стоянка, розташована поблизу автотранспортних шляхів прямування населення з місця проживання. Призначена для розвантаження центральної частини в приміській і периферійній зонах, шляхом тимчасового зберігання автомобілів при пересадці на громадський транспорт. Дозволяє зменшити завантаженість автотранспортної системи міста, звільнивши її від частини особистого автотранспорту.

Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів, вулиць і доріг відповідно до їх призначення.
скачать dle 12.0