Народный депутат Вадатурский заявил, что весовые комплексы при въезде в Николаев-это бизнес проекты

  • Сообщить о ошибке
  • 0
Народный депутат Вадатурский заявил, что весовые комплексы при въезде в Николаев-это бизнес проекты
Роз’яснюючи ситуацію щодо встановлення вагових комплексів на в’їзді в місто Миколаїв, народний депутат України Андрій Вадатурський зазначив, що проблему з неякісними дорогами в Миколаївській області необхідно вирішувати комплексно на законодавчому рівні. «Проблема з перевантаженнями на дорогах не нова і існує вже давно.

На жаль, дехто намагається, можливо, заробити на цій проблемі або отримати політичні дивіденди.

Лише заборонивши перевантажувати вантажні автомобілі ми не вирішимо проблему з неякісними дорогами. Я не проти встановлення вагових комплексів, навпаки, я «ЗА» і тому запропонував це зробити з самого початку відповідно до поданого мною законопроекту і Пілотного проекту.

Але це лише частина з того, що потрібно вирішити. І якщо ми знову будемо вирішувати питання лише з одного боку, то знову нічого не вийде. Я за те, щоб проблема з поганими дорогами вирішувалася в комплексі, а не в одному напрямку.

Адже вагові комплекси повинні бути встановлені таким чином, щоб контролювати весь потік автомобілів як на в’їзді в Миколаївську область, так і на в’їзді в Миколаїв. Контроль на дорозі має бути по всій області від самого початку і до кінця. Окрім цього я проти того, щоб робилося це лише в Миколаївській області, оскільки вагові комплекси мають бути встановлені і в Херсонській, і в Одеській областях, щоб перекрити всі напрямки, а не лише один», – висловив переконання Андрій Вадатурський.

Він також зауважив, що після встановлення вагового комплексу на в’їзді в Миколаїв може статися так, що вантажівки будуть об’їжджати місто, прямуючи в порт Южний.

За словами парламентарія, проблема з дорогами полягає не лише в пересуванні ними перевантажених автомобілів, хоча це і є основною причиною погіршення стану доріг в Україні. «Не варто забувати про якість тих збудованих доріг, які в нас є. Велике питання викликає те, за якими технологіями вони у нас будуються, оскільки це питання традиційно ніколи не вирішувалося. Ми робимо одні й ті ж самі помилки з року в рік за будь-якої влади, але насправді глобально ми це питання не вирішуємо», – підкреслив Андрій Вадатурський.

Політик також навів приклад якості побудованих доріг на перевантажувальних терміналах компанії «Нібулон». «На перевантажувальних терміналах компанії «Нібулон» у 2003 році були збудовані якісні дороги.

Термінал отримує найбільше навантаження в Миколаївській області при цьому дороги лишаються найкращими, не зважаючи на те, що цим дорогам вже 12 років. Отже, головне питання в якості збудованих доріг», – акцентував увагу Андрій Вадатурський. Він також прокоментував закиди на адресу компанії щодо псування автошляхів вантажними автомобілями компанії. «За наявною в мене інформацією, компанія «Нібулон» здійснює реальні заходи для комплексного вирішення питання щодо зменшення техногенного навантаження на автошляхи України, продовжуючи реалізацію інвестиційної програми з відродження річкової логістики. Це єдина компанія, яка лише виграє від заборони перевезення вантажу автомобільними дорогами оскільки має потужну систему елеваторів на воді та власний флот. Наведу декілька цифр. Лише з 1 липня цього компанія «Нібулон» зняла з Херсонського напрямку 200 тис. тонн вантажу (дорівнює 6 тис. вантажівок), який прийняв перевантажувальний термінал філії «Козацьке».

З Запорізького напрямку – 120 тис. тонн зерна, що дорівнює 4 тис. вантажівок. В планах компанії щорічно перевозити 3 млн тонн зерна річковим транспортом по Дніпру, що становить 60% від загального експорту компанії», – розвіяв всі чутки Андрій Вадатурський. Він також додав, що для компанії «Нібулон» не має значення як їм виробники поставлятимуть зерно: «Це також не має значення для перевізників, якщо всі будуть дотримуватися закону, але має значення для українських аграріїв, які отримають нижчу ціну».

Парламентарій нагадав, що при купівлі бензину чи дизельного палива всі сплачують кошти на ремонт та будівництво доріг у вигляді акцизного збору, який надходить до Державного бюджету і часто не використовується за цільовим призначенням. Він звернув увагу, що для потреб аграрного ринку в Миколаївській області потрібно 25 тисяч тонн пального на рік. «І лише акцизного збору сплачується близько 3 млн гривень щороку. Хоча всі чудово розуміють, що комбайни їздять по полях, а не по дорогах», – пояснив політик. Андрій Вадатурський також розповів, що звертався до Міністерства фінансів України з депутатським зверненням аби дізнатися, яка точна сума надходить до держбюджету з акцизного збору, але точної цифри так і не отримав.

Окрім цього, передбачені в Державному бюджеті більшість коштів на ремонт та будівництво доріг в Україні були в нинішньому році направлені на погашення кредитних боргів Укравтодору. Таким чином на безпосередні потреби з ремонту дорожнього покриття по всій Україні було виділено трохи більше одного мільярда гривень, що не забезпечує навіть 10% від загальних потреб у фінансуванні.

У зв’язку з ситуацією, що склалася народний депутат повідомив, що встановлені вагові комплекси функціонують нелегально, оскільки не передбачені чинним законодавством чи підзаконними актами. Зокрема він підкреслив, що 28.02.2014 втратив чинність Технологічний регламент здійснення габаритно-вагового контролю, затверджений Наказом Державної служби автомобільних доріг України, Міністерства внутрішніх справ України за №219/198 від 07.05.2008р. Окрім цього Міністерство інфраструктури України не сформулювало Вимоги до облаштування та технічного оснащення пунктів габаритно-вагового контролю, як того вимагає пункт 14 «Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/ або габаритні параметри яких перевищують нормативні», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 р. №879 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування».

Також Міністерство економічного розвитку і торгівлі України досі не затвердило Методику, якою повинні керуватися Укртрансінспекція та її територіальні органи під час проведення габаритно-вагового контролю, як того вимагає пункт 19 «Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/ або габаритні параметри яких перевищують нормативні» затвердженого постановою КМУ від 27.06.2007 р. №879 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування».

«Нині діючі вагові комплекси – це бізнес-проекти. На сьогодні не існує легальних повноважень у інспектора, щоб збирати гроші за перевантаження автомобілів. Це питання потрібно вирішувати в правовому полі за допомогою законопроектів, які я вніс на розгляд парламенту. В одному законопроекті пропонується кошти з акцизного збору направляти на спеціальний рахунок дорожнього фонду і використовувати їх лише на будівництво та ремонт доріг. Наступна моя пропозиція – це законопроект згідно якого братимуться кошти за перевантажені автомобілі, які будуть цілеспрямовано використовуватися на ремонт та будівництво доріг, а не на інші проекти», – наголосив А.Вадатурський.

Варто пригадати, що ще з грудня минулого року народний обранець розпочав роботу над законопроектами з метою комплексного вирішення проблеми фінансування ремонту та будівництва автомобільних доріг в Україні. Перед цим Андрій Вадатурський проводив зустрічі з представниками Світового банку, які надали власні рекомендації щодо подальших кроків задля фінансової підтримки. В результаті плідної співпраці політика зі своїми колегами по коаліції в парламенті, а також представниками Міністерства інфраструктури України він зареєстрував у парламенті два законопроекти, а саме проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення Державного дорожнього фонду» (реєстр. № 2724 від 24.04.2015) та проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо створення Державного дорожнього фонду» (реєстр. № 2725 від 24.04.2015). Співавторами до цих законопроектів, окрім Андрія Вадатурського виступили народні депутати України майже всіх коаліційних фракцій: Діденко І.А., (фракція «Об’єднання «Самопоміч»), Дубневич Я.В. (фракція «Блок Петра Порошенка»), Гордєєв А.А. (фракція «Блок Петра Порошенка»), Медуниця О.В. (фракція «Народний фронт»), Герасимов А.В. (фракція «Блок Петра Порошенка») та Крулько І.І. (фракція «Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина»). Зазначеними законопроектами пропонується забезпечити фінансування ремонтно-будівельних робіт на автомобільних дорогах загального користування шляхом виокремлення коштів на ремонт і будівництво доріг в окремий Державний дорожній фонд у складі спеціального фонду Державного бюджету України і створення додаткових джерел фінансування дорожнього господарства.

Це дасть змогу витрачати кошти з такого фонду лише на потреби будівництва та ремонту доріг. Зараз же всі кошти від акцизного збору направляються до загального фонду бюджету і не використовуються за призначенням, тобто на реконструкцію доріг. В другому законопроекті Андрій Вадатурський пропонує збирати кошти за проїзд дорогами з вантажівок, вага яких перевищує 12 тонн, оскільки саме така вага транспорту призводить до пошкодження та руйнації доріг. Він вірить в те, що парламент прийме ці законопроекти восени, аби вони почали працювати вже якнайшвидше.

Не чекаючи ухвалення двох зазначених законопроектів, політик ініціював Пілотний проект в Миколаївській області з будівництва та ремонту доріг, відповідно до якого суб’єкти підприємницької діяльності, аграрії, перевізники збиратимуть кошти безпосередньо на потреби з відновлення дорожнього покриття в напрямку Миколаїв – Дніпропетровськ, де одна з найгірших доріг в Україні. «Щоб не втрачати час ми разом із Міністром інфраструктури узгодили запровадження Пілотного проекту, відповідно до якого створюється державне підприємство Дорожній фонд Миколаївської області, куди будуть перераховуватися кошти за перевантаження автомобілів. Таким чином окремий рахунок Дорожнього фонду буде наповнюватися коштами від підприємців, перевізників, аграріїв. І перевізники, і аграрії готові платити кошти за проїзд, аби тільки вони направлялися безпосередньо на ремонт доріг. Також стивідорні компанії, Адміністрація морських портів і Укрзалізниця зацікавлені в розвитку інфраструктури та будівництві доріг і готові давати на це свої кошти. Цей Пілотний проект окрім Миколаївської області повинен бути також запроваджений в Одеській та Херсонській областях», – розповів Андрій Вадатурський.

Він переконаний, що завдяки реалізації Пілотного проекту з будівництва доріг в Миколаївській області вдасться збудувати якісні дороги за сучасними технологіями. Адже технології, за якими у нас зараз будуються дороги – це застарілі технології минулого століття, коли були зовсім інші економічні завдання. «Пропоную будувати дороги із цементо-бетону. У нас в Миколаївській області 18 кар’єрів, є цементний завод, які будуть зацікавлені в продажу своєї продукції за нормальною ціною. Ми повинні збудувати бетонні дороги високої якості, які будуть відповідати сучасним викликам економіки. Тому ми не повинні припускатися попередніх помилок, які нічого не змінили не краще. Ми повинні змінити підхід до вирішення цієї проблеми, використовуючи сучасні технології», – зазначив Андрій Вадатурський.

Парламентарій вважає, що задля уникнення протистояння в суспільстві проблему необхідно вирішувати комплексно, дотримуючись діалогу між владою та громадянами. «Пропоную вирішувати проблему комплексно. Ми повинні поставити вагові комплекси на всіх напрямках. Нам потрібно напрацювати не систему штрафів за перевантаження автомобілів, а систему оплати за перевезення вантажу автомобільними дорогами. Перевізник або підприємець повинен мати вибір: перевозити йому перевантажений автомобіль і сплачувати офіційно на ремонт дороги, або везти не більше 20 тон відповідно до діючого законодавства. Але кошти за перевантаження мають направлятися на спеціальний рахунок дорожнього фонду. А що у нас відбувається зараз?

Встановивши один ваговий комплекс при в’їзді в Миколаїв, почали нелегально збирати кошти, які будуть використані невідомо на які цілі, тільки не на дороги. Це є прикладом недолугого рішення та несистемного підходу до вирішення нагальної проблеми, що в результаті призведе до протистояння людей і влади. Такі безпідставні заборони в Україні не будуть діяти, адже заборона не означає вирішення проблеми. Корупція у нас також заборонена. Ми повинні лише в співпраці влади з людьми комплексно вирішувати таке питання», – резюмував Андрій Вадатурський.