"Николаевоблэнерго" под видом "просьбы" заставило жителей оплатить услуги собственной проверки

  • 0
Як з’ясувало відділення, товариство неправомірно висувало споживачам електричної енергії вимогу оплатити вартість робіт з проведення позачергової технічної перевірки їх електроустановки, при тому, що споживачі такої послуги не замовляли, бо не потребували її.

Такі дії енергопостачальника у Миколаївській області носять системний і масовий характер: ПАТ „Миколаївобленерго” під виглядом «пропозиції» провести технічну перевірку електроустановки, одразу надає повідомлення на оплату цих послуг споживачам, які звертаються до енергопостачальника з інших питань, наприклад, розірвання договору про користування електричною енергією та необхідності закриття особового рахунку (у зв’язку з подальшим непроживанням за цією адресою; реконструкцією приміщення при переведенні його із статусу житлового в нежитлове; переходу на промислові тарифи за оплату електричної енергії при зміні призначення об’єкту - приміщення).

Як правило, споживачі оплачують надані товариством повідомлення, оскільки вважають так звані його «пропозиції» законними. На думку таких споживачів, проведення технічної перевірки є обов’язковим, оскільки енергопостачальник надає повідомлення на оплату цих послуг одразу при зверненні до нього з будь – якого питання.

Втім, чинним законодавством встановлено, що рахунок на оплату послуги з проведення позапланової технічної перевірки має надаватися споживачу тільки у тому разі, коли надання такої послуги замовляється самим споживачем, або коли під час проведення перевірки енергопостачальником виявлено пошкодження, втрату або неправильну роботу приладу обліку з вини споживача.

Законність та обґрунтованість висновків відділення підтверджена судовими рішеннями, що набрали законної сили.скачать dle 12.0